Przedsiębiorczość kobiet. Wybrane aspekty ekonomiczne i psychokulturowe

Przedsiębiorczość kobiet. Wybrane aspekty ekonomiczne i psychokulturowe
ISBN
978-83-7775-431-3
Rok wydania: 
2016
Wydanie: 
I
Status: 
dostępna
Strony: 
142

Tematem publikacji jest przedsiębiorczość kobiet. Zaprezentowano jej specyfikę w porównaniu z przedsiębiorczością mężczyzn, przedstawiono jej determinanty i ograniczenia oraz sposób wykorzystania zasobów rzeczowych i możliwości finansowych. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano aktywność przedsiębiorczą kobiet, opisano jej zróżnicowanie w wybranych krajach oraz poddano analizie typowe cechy przedsiębiorstw kobiecych, a także wiek, wykształcenie i profil zawodowy przedsiębiorców płci żeńskiej. Zaprezentowano też motywy i bariery przedsiębiorczości kobiecej. W rozdziale drugim zwrócono uwagę na rolę płci w aktywności zawodowej i na związane z nią stereotypy. W rozdziale trzecim przedstawiono wyniki badań empirycznych, których tematem były elementy polityki na rzecz przedsiębiorczości kobiet. W rozdziale czwartym sformułowano rekomendacje w zakresie działań sprzyjających rozwojowi aktywności gospodarczej osób płci żeńskiej. Praca może zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków gospodarczych, studentów i doktorantów prowadzących prace w tym obszarze, a także przedstawicieli władz państwowych i samorządowych.