Korekta autorska to etap polegający na akceptacji naniesionych przez redakcję poprawek.
Należy przeprowadzić ją skrupulatnie, by kolejne etapy wydawnicze przebiegały sprawnie.
1. Otrzymanie pliku
Autor otrzymuje plik z poprawkami redakcyjnymi, zwykle w formacie .docx z włączoną funkcją „Śledź zmiany” i pytaniami redaktora.
2. Praca nad plikiem
Autor po zapoznaniu się z opracowaniem redakcyjnym tekstu:
- zatwierdza poprawki redakcyjne,
- odrzuca, po konsultacji z redaktorem, poprawki budzące wątpliwości,
- wyjaśnia, na prośbę redaktora, wszelkie niejasności,
- uzupełnia tekst o wskazane przez redaktora informacje,
- uzupełnia i ujednolica zapis bibliograficzny według przyjętego wzorca,
- jest zobowiązany do zaakceptowania poprawek zgodnych z zasadami języka polskiego i normami wydawniczymi.
Uwaga!
Podczas korekty autor może wprowadzić niewielkie zmiany wyłącznie po konsultacji z redaktorem.
Nie jest to etap dodawania dużych fragmentów tekstu czy przebudowy treści.
3. Omówienie z redaktorem korekty autorskiej i przekazanie tekstu do dalszych prac.